söndag 15 maj 2011

Spets

Min vecka börjar ta slut och mitt sista tips handlar om spets. Spets kan man köpa i många olika slag och jag tror att nästan alla har någon form av spets hemma. Spetsar finns det på gardiner, på vissa kläder mm. Mitt tips är: om ni tänker göra er av med något klädesplagg eller en gardin så kolla först igenom plagget/gardinen om det finns något som går att spara och använda i ert skapande.

Jag har gjort ett kort där jag ville ha med spets/kantband som inslag. Såhär blev mitt kort.


Här har jag använt mig av en bit av en gardin som jag skulle kasta. Jag gillar mönstret och den passande spetsen längst ner. På tyget har jag stämplat och embossat "Grattis på födelsedagen", samt stämplat och målat en bubbla med promarkers för att sedan fästa den med 3D-kuddar på mitt kort.

Det var inspirationen och tipsen jag hade att delge er den här veckan /Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar