måndag 2 maj 2011

Välkommen till min vecka som bloggare....

Vem är då jag jo jag är den som startade Min Lilla Bod för mååånga år sedan, haft den vilande och återupptagit den igen och nu bildat en klubb och mitt namn är Petra.

Idag vill jag prata om punschar (stansar)av alla de slag. 

Först den underbara hörnstansen där du rundar av hörnen på ett  projekt du gör. 
Mycket användbar och helt nödvändig som verktyg, tycker jag.
Sedan har vi den cirkelformade och den finns i minst 5 olika storlekar, man måste ha någon och jag föredrar den som är ca 1,5" (inch) 1 inch = 2,5 cm
Är du lite mer vågad kan du försöka dig på den här som är lite större men häftig att jobba med. Du kan alltså göra fler former...rak bård, cirklar, ovaler och fyrkant. Själva den orangefärgade biten är avtagbar, alltså du kan lyfta upp den, lägga pappret där du vill ha det, sätta tillbaka den orangefärgade delen som sätts fast automatiskt då det är en stark magnet under som ser till att den hamnar på rätt plats.
Ren bårdstans finns i mängder av motiv...just denna stansar ut bårder med vågade kanter. Har du en liten hålstans ca 3-5 mm, så kan du göra ett hål i varje "våg" så ser det ut som en spetskant.
Tja det var det hela för idag....nästa gång blir det ett projekt med stansar förstås eftersom det är det jag ska tala om den här veckan.
Vi ses!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar