söndag 26 juni 2011

Lite inspiration

Här kommer lite inspiration till er.


När jag gjorde mirandakortet använde jag mig av ett decopage pack. Både dem mönstrade papper som finns på kortet, texten "you're so special" och 3D-figuren finns med i samma paket. 3d-figuren är ihopsatt med 3d-kuddar emellan varje lager och varje del är numrerad så man vet i vilken ordning man ska sätta dem.
Det rosa prickiga mönstrade pappret är chalkat med chestnut roan, det blommiga mönstrade pappret har jag ruggat kanterna på med hjälp av en sax. Ovanpå det blommiga pappret limmade jag fast min 3d-figur och snett ovanför figuren satt jag fast texten "you're so special med 1mm 3d-kuddar.

Rugga kanterna: Håll i pappret med tummen och pekfingret. Ta en ganska vass sax och dra försiktigt med saxen på papprets kant, i riktníng mot dig. Då ska det bli som en ruggad kant.

Ha en bra sommardag och njut av solen om ni har möjlighet
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar