lördag 2 juli 2011

Fodral till chokladkaka

För en tid sen fick jag tips av vår kära inspiratör Vickan att man kunde göra ett fodral till en chokladkaka, för att få en lite personligare gåva. Nu äntligen har jag tagit fram beskrivningen jag fick och testat att göra alster efter den. Såhär blev de två varianter som jag har gjort =)



När jag gjorde den här "andra" chokladkakan följde jag beskrivningen nedan, förutom att jag mätte, ritade och sklippte ut en cirkel för att man ska se vad som är i fodralet :)

Här kommer beskrivningen på hur man gör ett fodral till en 200g chokladkaka:
Skär till ett papper som är 21x24,5cm. 21cm är längden på chokladkakan.
Biga vid 6cm, 7,4cm, 16,4cm och 17,8cm. Fäst ihop med dubbelhäftande tejp.
Nu är det dax att dekorera din chokladkaka. Lycka till!

Det var allt för mig så länge, på återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar